Blog

Embraer Legacy 650

13.05.2012 09:25

Originální Legacy 600 byl certifikován v roce 2002 a jednou ze svých vlastností válcoval konkurenci již tenkrát: rozměry jeho kabiny pro cestující byly ohromující. Nový Embraer Legacy 650 k této důležité zbrani přidává ještě mnohem víc.

Recept, který Embraer použil při vzniku nového modelu Legacy, je jednoduchý. Vzal to nejlepší z modelu 600, tedy jeho velkou a komfortní kabinu, která byla v kategorii super mid-

  • size jets největší a absolutně nejdelší v celém

business aviation, a zlepšil vše ostatní. Tedy dolet, parametry motorů a avioniku a dále pak všeobecně zvýšil užitné parametry stroje včetnějeho schopnosti operovat z letišť s náročnými podmínkami, ať užs vysokou nadmořskou výškou, nebo s vysokou teplotou.

Dědictví

Zatímco Legacy 650 je zcela novým strojem, jeho historie sahá do období před třiceti léty, když se společnost Embraer rozhodla zahájit produkci regionálních dopravních letadel. ERJ 135 a ERJ 145 jsou velmi úspěšnými stroji a v určité fázi vývoje a výroby řady RJ dostal kdosi z vedení Embraeru nápad postavit na jejím základě business jet. Jak trh na takový letoun zareaguje se dalo pravděpodobně jen těžko předvídat. Nový Legacy však mohl nabídnout celkem unikátní kombinaci kabiny přepychových rozměrů, decentního doletu a rychlosti a v neposlední řadě platformy spolehlivého dopravního letounu zkonstruovaného tak, aby bez problémůsnášel každodenní, ne vždy zcela lehký život dopravního dříče. A také jaksi mimochodem celkem solidní celosvětové servisní zázemí. Navíc se ukázalo, možná k překvapení samotného Embraeru, že se na trhu stal konkurencí ještě větších bizjetů s mnohem větší pořizovací cenou. Legacy 600 získal certifikaci v roce 2002 a velmi rychle konkuroval zavedeným typům od Bombardieru, Gulfstreamu či Hawkeru.

V každém případě znamenal pro Embraer takový obchodní úspěch, že vedení společnosti došlo k názoru, že segment business aviation stojí za mnohem soustředěnější útok. Po deseti letech úsilí čítá výsledek tvrdé práce dva lehké jety, Phenom 100 a Phenom 300, usilovný vývoj strojů střední velikosti v podobě Legacy 450 a 500, velký Lineage 1000, odvozený z dopravních strojů série E, a konečně nástupce zakladatele rodu, nový Legacy 650.

 

RV-12

13.05.2012 09:25

Letadla českých výrobců spadající pod kategorie LSA většinou dobře známe. Podívejme se, jak stroj pro tuto kategorii pojal dnes největší výrobce stavebnic letadel v USA, společnost Van´s.

Zkratka RV vanglictine obvykle znamená „Recreational Vehicle = rekreacní vozidlo“, nicméne v tomto prípade jde o zkratku jména Richarda Van-Grunsvena, zakladatele jednoho znejvetších svetových výrobcu stavebnic (kit) amatérských letadel rmy Van’s Aircraft (Vansova letadla). Richard, který je obvykle znám jako „Dick“ nebo „Van“, postavil první letadlo se svými iniciálami RV-1 vroce 1965, vroce 1973 založil vOregonu
rmu Van’s Aircraft Inc. a zacal prodávat stavebnice svého letadla RV-3. Dnes má Van’s Aircraft v nabídce devet typu letadel, sídlí na letišti Aurora v Oregonu, zamestnává 70 lidí a rocne dodává 600–650 stavebnic. Je nutné podotknout, že za stavebnici se považuje již zadníčást trupu, které se přiděluje sériové číslo. Zajímavostí je, že 25–40 % zákazníků není z USA, což pomohlo firmě zmírnit následky nedávné krize v USA. Dnes létá ve více než 26 zemích světa celkem přes 6000 letadel RV, přičemž nejpopulárnější je RV-6.

Zakladatel a majitel Richard Van Grunsven dodnes létá do práce svým RV-4 nebo RV-10, tedy pokud neplachtí se svým elektrickým kluzákem Antares…

RV-12 A LSA

Když byla v roce 2005 publikována pravidla LSA (Light Sport Aircraft –lehká sportovní letadla), zareagovali překvapivě jako první evropští (a zejména čeští) výrobci, kteří uchvátili až 65 procent amerického trhu továrně vyrobených LSA. Dva hlavní představitelé amerických výrobcůstavebnic, firmy Van’s Aircraft a Rans, zareagovali až v roce 2006, kdy v Oshkoshi představili prototypy svých letadel pro kategorii LSA –RV-12 a S-19. Dnes je možné konstatovat, že z této americké LSA soutěže vyšel lépe Van’s se svým typem RV-12, kterého je dnes v rejstříku FAA registrováno 136 (zatímco S-19 je jen 6).

 

Bouřky (Detekce blesků)

12.05.2012 09:35

Odkaz - https://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/blesk/data_jsceldnview.html

Vítr v hladinách

12.05.2012 09:34

Odkaz - https://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/kam/

Webové kamery ČHMÚ

06.05.2012 18:49

  Odkaz:     https://pr-asv.chmi.cz/synopy-map/pocasisp.php?ukazatel=stanice&pozadi=mapareg&graf=ano

Synoptika

06.05.2012 18:47

Odkaz k synoptice:

       https://ows.public.sembach.af.mil/index.cfm?section=dspLoop&image=21OWS_EUROPE_FITL_PROG-BRIEFING_????????&prodname=21OWS_EUROPE_FITL_PROG-BRIEFING_

Spruce Goose

03.05.2012 17:51

Zde můžete vidět svými 97 metry má létající člun Hercules z roku 1947 nejvetší rozpětí křídel ze všech letadel.Protože byl postaven celý ze dřeva,dostal přezdívku Spruce Goose(Smrková husa)

 

Black Bird

28.04.2012 15:03
Nejrychlejší tryskové letadlo je BlackBird.Dokáže létat více než třikrát rychleji,než je rychlost zvuku.Toto letadlo matně černé barvy má speciální tvar,takže je na radaru nezachytitelné.Jeho hlavním úkolem je výzvědná činost.
 

První zpráva

27.04.2012 14:52

Dnes byl spuštěn náš nový blog. Prosím sledujte jej, budeme se snažit přinášet vždy aktuální informace. Číst zprávy tohoto blogu je možné i přes RSS kanál.

<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Tvorba webu zdarma s Webnode Webnode